Egy verseny tanulságai

Január utolsó hétvégéjén, vasárnap rendezték a téli M-Ring kupa sorozat 4. fordulóját. A verseny előtti napon most is lehetett gyakorolni a pályán. Mi két ok miatt is mentünk. Kimaradt egy forduló az éves pihenőnk miatt, tavaly vezettünk pályán utoljára. Az egy éve volt! 😀
Másrészt találkoztunk egy leendő ügyféllel, aki a 3 fiával szeretne belekóstolni az autózásba a mi segítségünkkel.

A szokásos gumiprobléma megint napirenden volt. A kopott téli gumi volt az egyik opció. Ez az egy évvel ezelőtti versenyeken Nikinek egész jól bevált. De most novemberben már majdnem csak búgócsigaként lehetett forogni vele a pályán.

A másik lehetőség az a levetett gumi, amivel az előző versenyen mentünk. De ez annyira kopott, hogy vigyázunk rá mint a hímestojásra. Ki kéne tartson még 48 kört a hátralévő versenyeken. 😀

Végre Niki is gyakorolt elég sokat. Addig gyorsult, hogy a nap végére egész a közelembe ért. (1 mp-en belül volt az én időmtől)

A verseny reggelén még átbeszéltük, mit csináljon másképp, mint előző nap. Teljesen más a gumi, máshogy kell vele menni. És a magasabb profil miatt az áttételt is módosítja, így máshova estek a váltások is.

Az első mért futamon mindketten egész elfogadható időt mentünk.Gyors elemzés, összehasonlítás következett még az utolsó felfutás előtt.
A nagy tudományoskodásban, most nem sikerült javítani egyikünknek sem. 😂
(Úgy hogy a fűre is letettem a bal hátulját, nehéz is lett volna… 😀 )

A harmadik felfutáson, kicsit fejben összeszedetteben, egy hasonló megsodródás mellett is sikerült fél másodpercet javítsak az első időmhöz képest.

Niki szemre gyorsabbnak tűnt mint másodszor. Sajnos a stopper nem ezt mutatta.  🙁 Kicsit csalódott is volt. Na jó, eléggé. Ő is jobbnak érezte.

Mi a tanulság?

Több is van. Ilyenkor tudok csak igazán okoskodni! 🙂

Azzal a gumival kéne edzeni, amivel versenyzel. Ha a versenyen elért eredmény a legfontosabb. De ha a hosszú távot nézzük, akkor meg pont jó a több tapasztalat, csúszós, tapadós gumi felváltva akár.

Az előző napi 1 mp / kör különbség inkább 2-3 volt. Nagyobb a rutinom abban, hogy a friss érzések alapján ki tudjam és ki merjem használni a jobb gumi adta lehetőségeket. Többet merek kockáztatni.

Niki úgy fogalmazta meg, hogy ugyanazzal az autóval, de más gumival teljesen máshogy  kell menni.

Nem véletlen kerül elő a workshopokon és a délutáni a délutáni pályaautózásokon is rendszeresen a milyen gumit vegyek/ tegyek fel kérdés.

Hasznos autós tanácsok az inboxodba